کلاسـ جبـــــــــــــــــــــــــــرانیـ

کلاسـ جبـــــــــــــــــــــــــــرانیـ

همیشهـ تنبلـ تهـ کلاسـ بودمـ
تو همهـ یـ کلاســـــــــــــــــــا
تو همهـ یـ درســــــــــــــــــــا
.
.
.
حتی تو کلاسـ عاشقیـ ...

پربیننده ترین مطالب

عینک حقیقت بینی

جمعه, ۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۳۷ ق.ظ

یا خیر المحبوبین

سلام 

داشتم به حقیقت و قبول کردنش تو آدمای مختلف فکر می کردم 

به کسایی که خودشون رو به آب و آتیش می زنن تا حقیقت رو تو باورشون پرورش ندن

شاید بی ربط نباشه :

مرد فقیری که کارش بار کشی بود هر روز به باغ و نخلستان های اطراف شهر می رفت و خرما و میوه های رسیده رو از باغبون ها می گرفت و راهی شهر می شد که برسونه دست واسطه گرای فروش ...تنها سهم مرد فقیر از این بار کشی میوه فقط دو سکه می شد ...دو سکه ای که تنها غذای زن و بچه اش رو هم تامین نمی کرد ....

مدتی گذشت و مرد از این همه کار و  سختی ناتوان شد  ،روزی به فکر فرو رفت ...با خودش گفت : من هر روز این همه میوه و خوراکی و خرما بار می کنم ولی همیشه گرسنه ام ...نشده تا به حال سر سیری به زمین بزارم ، اگه یه دونه از این خرما ها رو تو دهنم بذارم کلی انرژی می گیرم و می تونم دوباره با انرژی به کارم ادامه بدم ، آخه این انصافه که من هر روز گونی پر انرژی به کول داشته باشم و همیشه بدون انرژی کار کنم

مَثل حقیقت ما همین بار خرماست ...خرمایی که ما همیشه حملش می کنیم و ازش نمیخوریم ...خرمایی که باید انرژی زندگی بده ولی ما رو بیشتر خسته ی راه می کنه...خسته ی زندگی ..اگه لب به این حقیقت بزنیم به سیری از دنیا می رسیم و چهار چوب دنیا برامون کوچیکه ...حقیقتی که با زدن عینک سیاه سیاه می بینیمش ...

عینک سیاه رو برداریم و پروا رو پیش بگیریم



پی نوشت: {اتقوا الله و یعلمکم الله}...از خداوند پروا کنید ، تا خداوند حقیقت را به شما بیاموزد .

پی نوشت: چرا از حقیقت الهی به دورم و گریزان؟ خدایا پناه می برم  به تو از جهل و غفلت


در پرتوی مهر ایزدی

  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۶/۰۱
  • ۲۳۰۴ نمایش
  • تنبلـ تهـ کلاسـ ...

حقیقت در زندگی

حقیقت بینی

داستان مرد بار کش

نظرات (۴۵)

سلام
شهادت حضرت حمزه سید الشهدا رو بهتون تسلیت میگم.
یا مهدی
پاسخ:
سلام دوستم ...شهادت حضرت حمزه است ؟!!! خدایا پناه می برم از غفلت
ممنون که گفتی
یا زهرا
  • کتابخانه اسلامی
  • کمیل جان نه تنها ما غافل بودیم از مناسبت این روز قربون صداسیما بشم که کلا کوچه عمرچپ بودامروز

    واقعا جای تاسف داره

     

    پاسخ:
    سلام بله ....واقعا تاسف داره
    عمر انسان بزرگترین سرمایه ای که خدا بهش داده
    منتها یادش میره برای چی ......چه جوری استفاده کنه
    که شرط بندگی رو به جا بیاره
    همینه که این سرمایه با ارزش برامون کم ارزش شده
    که خدا تو سوره عصر...قسم میخوره به زمان
    به این که انسان ها در خسران دائمی هستن
    اگر قدر این سرمایه رو ندونن.

    ممنون گلم عالی بود

    امیدوارم به همون توفیق داده بشه که از ثانیه ثانیه باقی مونده زندگیمون بهتری ستفاده رو در مسیر بندگی داشته باشیم

    یا علی
    پاسخ:
    ادم قدر داشته هاشو نمی دونه وقتی از دستش می ده تازه می فهمه که چی رو از دست داده
    ممنون از نظر زیبات 
    یا زهرا
  • آویزوووووووووووووووووووووووووون
  • به هر کجا که روی آسمان همین رنگ است...

    سلام کمیل جان!

    استفاده بردیم.... ایشالا که بتونیم تو راه راست قدم برداریم و قدمهامون ثابت باشه!

    مرسی به خاطر مطلبت.... التماس دعا


    پاسخ:
    سلام
    خوشحالم که استفاده کردی
    ممنون...محتاجیم به دعا 
    یا زهرا
    سلام
    هر چه بیشتر به روایات دقت کنیم زیباتر از همیشه معنای قرآن رو می فهمیم.
    کتاب الله و عترتی ...
    "خدایا پناه می برم  به تو از جهل و غفلت"
    پاسخ:
    سلام 
    بله درسته
    اعوذ بالله

    دوستی این نیست که الکی قمپز در کنی یا لغز بخونی بگی بلدم بلدم.......

    باید به یاد دوستت باشی!!!

    به یادتم حتی تو آمپاس شدید.........بگو خب

     

    سلام خوبی بی وفاااااااااااااا؟

    پاسخ:
    خخخخخخخخخخ 
    وفاداری  رو از شما اموختم:))
    ممنون شما خوبی؟
    سلام.الحمدلله که با سرزدنت بیک وبلاگ ارزشی رسیدم .اجرکم عندلله
    پاسخ:
    سلام خدا رو شکر
    منتظر ت هستم دوباره
    کاش زحمتی بکشی وبیشتراز شهید عزیز ابراهیم هادی بنویسی
    پاسخ:
    به رو دو چشمانم
    سخن از دل من می گویی
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • نگاه به نامحرم تیری زهرآلود از ناحیه ی شیطان است هرکس به پاس حرمت الهی آن را ترک کند خدا ایمانی به او می دهد که شیرینی آن را در دل احساس میکند.

    سلام بزرگوار
    بامطلبی جدید به روزم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام ...شما هم همیشه نظر وب خودت رو می ذاری
    بابا در مورد پست نظر بده
    چشم خدمت می رسم

    سلام

     

    مطلب خوب و مفیدی نوشتید،بنده که بهره کافی رو بردم و امیدوارم که همواره تقوای الهی را در پیش بگیرم.

    التماس دعا 

    پاسخ:
    سلام ...خدا رو شکر که شما استفاده کردید :))
    محتاجیم به دعا

    باسلام

    مشکلاتمون بخاطر چند چیز ساده است:

    خدا رو به معنای واقعی نمی بینیم و حضورش رو درک نمی کنیم.

    تاریکی و ظلالت بعد از گناه رو نمی بینیم.

    گناها رو کوچیک می شمریم.

    تقوامون ضعیفه.

    یاعلی . . .

    پاسخ:
    سلام ...کاملا موافقم ..خدا به دوری از گناهان رو روز کنه
    ممنون
    آقا سلام علیکم
    گفتم یه عرض ادبی کنم خدمت بزرگ نویسنده ی قرن، یه وقت نگه این دختره برگشت، یه سر نزد به رفیقش!
    انشالله کی بیایم قسمت سوم داستان الهه خانوم و بخونیم!؟
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام ....اولا آقا خودتی ...دوما گناهانون قبول درگاه حق....سوما از ریاضتتون التماس دعا..چهارما می رسم خدمتتون...پنجما ان شاءلله به زودی
    صلوات بفرست لال از دنیا نری
  • عاطفه دهقانی
  • مطلب خوبی بود
    ما لحظه به لحظه به این سفر نزدیک میشیم و به تنها چیزی که فکر نمیکنیم توشه راهه
    پاسخ:
    مهم ترین چیز که از چشمان دل ما به دوره
    ممنون ازت
  • چریک جامانده
  • سلام دوستم

    مثل همیشه زیبا و پرمعنا بود

    پاسخ:
    سلام ممنون از نگاه گرمت 
  • نازنین روانبخش
  • سلام 
    تو یه کاری به مشورت تون احتیاج پیدا کردم خوشحال میشم اگه لطف کنید یه سر به وبلاگم بزنید 
    دعامون کنید 
    در پناه مولا 
    یا علی
    پاسخ:
    سلا چشم خدمت می رسم
    سلام
    ممنون از داستان پر معناتون . خدا فهممون رو انشالله باز کنه
    خدا انشالله بهمون تقوا بدهد که راهش طاعت است
    و به قول بهجت عارفان(ره) خدا توفیق عمل به دانسته ها رو بهمون عنایت کنه
    راستی ایرادی داره در وبلاگ سربازان امام زمان(عج) آخر هر پستی که میگذارم بنویسم شادی روح شهید تورجی زاده و پدرم صلوات؟
    یا اصلاحش کنم یا ننویسم؟
    به وبلاگ حقیر تشریف بیارید متوجه منظورم میشید
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام ان شاءلله
    چشم 
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    اگه میگین "همیشه" عین نامردیه!
    چشم حتما!
    مطلبتون خیلی قشنگ بود اینم جز تلنگرها بود.
    احسنت!

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام ..ممنون ازت ابجی
    البته مزاح بود 
    موفق باشی
  • محتسب دربار
  • من از مثالتون بیشتر استفاده کردم!
    ما که واسه بقیه منبر میریم ، حداقل از مطالب خودمون هم استفاده کنیم!!
    پاسخ:
    ممنون و موفق باشید
  • کتابخانه اسلامی
  • سلام بر نیک بانوی روزگار

    یه خبر توپ

    بالاخره آقا ابرام(آقا ابراهیم هادی) اجازه ورود به حریمشونو بعدازمدتها صادر فرمودن و دوروزه رفتم تو کتاب سلام بر ابراهیم

    انقدر ذوق دارم که حد نداره ولی دلم نمیاد زود بخونم بذارمش کنار میخام ریزریز پیش برم

    جات خالی

    یاحق

     

    پاسخ:
    سلام بر کتابخونه ی خودم :)) خوبی خواهر ؟خوشا به حالت برو  صفا کن
    یا زهرا
  • فاطمه سادات منتظرالمهدی
  • ما مقلد فاطمه زهراییم،در راه تو یک سیلی نخوردن ظلم است .
    یا زهرا
    التماس دعای فرج
    پاسخ:
    یا زهرا 
    محتاجیم به دعا
    سلام
    پناه بر خودت خدای مهربانم از نادانی - جهالت - غفلت

    عالی
    خدا قوت
    +
    پاسخ:
    سلام ..در همه ی مراحل پناه بر خدا 
    ممنون
    ***سلام همسنگری...
    از بنده ی کمترین قبول کن...
    با سه تا پست بروز شده...
    با احترام منتظرم...***

    + یازهرا(سلام الله علیها)

    پاسخ:
    سلام ...چشم میام
    سلام یه پست رمز دارم گذاشتم با عنوان خودسازی جهت آمادگی برای ظهور
    نظر حودتون رو بدهید
    رمز همیشگی
    ممنون

    پاسخ:
    سلام ..کدوم رمز؟:((
  • رها پاک سرشت
  • ما را ز خاندان کرم آفریده‌اند

    یک موج، از تلاطم یَم آفریده‌اند

    ما را فدائیان پسرهای فاطمه(س)

    "ما را شهید میر و علَم آفریده‌اند"

    ما را به اعتبار عنایات فاطمه(س)

    گریه کنان حضرت غم آفریده‌اند‎

    بهر بریدن سر اولاد عمر و عاص

    در جان ما غرور و غژم آفریده‌اند

    هر یک ز ما حریف دو صد لشکر یزید!!

    (زین رو ز شیعه عده کم آفریده‌اند)

    دجّال ها و حرمله ها را مهاجم و ...

    ... ما را "مدافعان حرم" آفریده‌اند‎

    . . .

    سیّد علیِ خامنه ای (پیر عشق) گفت:

    "فریاد را علیه ستم آفریده اند"
    سلام بروزم
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام آبجی

    این روزها به این موضوع زیاد فکر میکنم... البت امیدوارم به نتیجه هم برسم ...

    این تصویره خیلی تلنگریه ... قربون دستت

    دختر امام خمینی(ره) : پدرم توی زندگی شون حتی نیم ساعت وقت تلف شده نداشتند...

    این روزها خیلی درگیرم برای خودم یه برنامه بنویسم ولی نمیدونم چرا نشده هنوز  :(  وای برمن

     

    غفلت، جهل ، بیخبری ...

    خدایا چیزهای زیادی برای زمین زدن من توی این دنیا هست ، خدایا لطفا تو دستگیرم باش

     

    خداقوت بسیار زیبا بود

    یاعلی(صلوات برای فرج)

    پاسخ:
    سلام ...برنامه ریزی خیلی خوبه ...آدمو تو کارا جلو می اندازه
    حتما عملی اش کنید ...واقعا جای افسوس داره که امام تو زندان نیم ساعت هم باطل  نداشتن و من...:((
    ممنون که امدی دوستم
    سلام کمیل خان دوستم میخواستم بپرسم مگه علم پیشرفت نکرده مگه فایر فاکس پیشرفته تر از اکسپلورر نیست پس چرا چرا چرا و چرا من با اکسپلورر نوای زیبای مقرو گوش دادم ولی با فایر فاکس قادر به چنین کاری نبودم یه همچین سؤوالایی ذهن منو درگیر خودشون کردند جناب معاون توقعی که از شما میره اینه که به سؤالات ذهن نویسندگان مقر جواب بدید
    (لفظ شوخیه ولی سؤال جدییییییست لطفا پاسخگو باشید)

    همین دیگه یا زهرا(س)
    پاسخ:
    سلام ..اولا کمیل خان خودتی!!! خخخخخخخخخ
    بعدشم جواب سوال شما !!! واقعا!!!چه می دونم امتحان نکردم ... من با google chorm می رم مکشل نداره دوستم
    حالا بررسی می کنم
    ممنون که گفتی
  • رهروان شهدا
  • با سلام .خدا قوت

    تصویر تکان دهنده ایی است راه راست یا گناه ؛خدا کمک همون بده تا کلیک کنیم روی راه راست.

    همسنگر مجازی منتظر شما هستیم.

    یاعلی

    پاسخ:
    سلام ...ممنو از حضور شما :)
    یا زهرا
    سلام علیکم چند وقتی بود به دنبال وب شما میگشتم که شکر خدا موفق شدم اون رو پیدا کنم.کانال کمیل کعبه ی دلهای شیفته و عاشقیست که اسطوره ی خودشون رو گم کردن......با پست کمک برای موضوع پایان نامه ب روز هستم.خوشحال میشم.سر بزنید
    پاسخ:
    سلام ..ممنون از شما
    خدمت می رسم
    سلام رفیق
    چه طوری؟؟؟؟؟
    بابا نگرانت شدم دختر کجایی؟!
    پیام گذاشتم ... هر چی منتظر شدم دیدم نه انگار قصد نداری بیای!
    بابا دیگه مشهدی ها برای ورودی وبلاگ پول نمیگیرن!!! این حرفا رو برامون درست کردن...
    اصن از همین ندا بپرس... ببین مشهد اومد چه خرجی کردم براش!!!
    حالا اگه نپرسیدی هم ایرادی نداره... میدونی که اهل ریا نیستم!
    ولی جدی میگم بیا دیگه دلم برات تنگ شده جونم... میخوام ببینمت نمیتونم....
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام ...ممنون دوستم 
    جدی !!! فکر نمی کردم از ندا پذیرایی کرده باشی !!! الان دوربین تعجب منو بگیره 
    حالا که اینطور شد صبر کن اومدم

    من سر زدما !!
    شما آپ نکرده بودی :(
    کجایی دوستم!؟
    میگم خوبه شما رو بفرستیم دنبال نخود سیاه!
    خخخخخخخخخخخخخخ
    شده میری سالها میگردی پیداش میکنی ها...!
    یاعلی
    پاسخ:
    دوستم چند بار ادرس رو برات فرستادم باور کن
    الان از یاهو به ندا دادم الانه بهت می ده

  • شیرین خانوم
  • سلام علیکم برادر یا خاهر خوبی خوشی سلامتی ...
    نیگا گفت بیام اینجارو نیگا کنم ازت اسمشو بپرسم ....
    پاسخ:
    سلام ..ممنون 
    مطمئنی نیگا خواسته اسمشو بگم؟!!! بذار بپرسم ببینم
  • شیرین خانوم
  • نظراتت چه خوب تایپ میشه رمزم نمیخاد

    ببین اینی که زدی عکسو میگم هر دوتاش یه چی رو نشون میده دیگه برگشت براست که میره سمت راست اونیکیم که همونه
    پاسخ:
    بله دیگه اینم از خواص بلاگ بیانه ....واقعا اینطور می بینی؟!!!:o
    برگشت به راه راست و ادامه ی گناه یکیه؟!!! واقعا!!!

    سلام

    ظاهرا هنوز قصد ندارید به روز رسانی کنید؟!

    نمی دونم چه بلایی سر دوستان اومده همه بی حوصله هستند یکیش خودم!

    پاسخ:
    سلام ... بی حوصلگی و شلوغی سر 
    خدا عافیت بده ..انشاءلله
    سلام
    من منتظر قسمت بعدی داستان دنباله دارتون هستم.
    لطفا زودتر بذارین ما رو تو خماری نذارین.
    یا مهدی
    پاسخ:
    سلام ان شاءلله ...می ذارم و اطلاع می دم
    ببخش دوستم که نتونستم سر بزنم ...الان یه هفته ای هست به کسی سر نزدم
    اول باید حقیقت روبفهمیم وبعدش ازش استفاده کنیم
    خیلی مثال خوبی بود..
    البته اقاهه باید از صاحب خرماها اجازه  بگیرهها..خرمای شبهه ناک نخوره :)
    پاسخ:
    سلام ...حقیقت دست یافتنی است
    بله آقاهه حتما اجازه می گیره

  • کتابخانه اسلامی
  • لینک قابل تاملی بود

    نمیدونی چرا وب نیگا باز نمیشه؟

    بابت دیشب خیالت راحت ناراحت نیستم

    پاسخ:
    بله خیلی زیاد ....باز می شه که:O
  • کتابخانه اسلامی
  • ابراهیم بچه ها را جمع کرد  از خاطرات کردستان تعریف میکرد...
    برای خواندن ادامش منتظرتون هستیم
    پاسخ:
    الان ایکون چی بذارم؟ چرا با دل من بازی می کنی؟!!!
  • چریک جامانده
  • سلام کمیل جان نیستی ؟

    سر نمیزنی؟

    آپ نمیکنی؟

     

    پاسخ:
    سلام ...چشم دل می خواد آبجی ..باز کن خواهی دید:))
    سلام داداش
    این شیرین داره خالی میبنده ها.... تنها چیزی که فعلا از بنده در هاله ای از ابهامه همین اسممه!
    خخخخخخخخخخخخخ
    دختره خالی بند!
    من اصلا بهش نگفتم حتی بیاد وبلاگت چه برسه به.....!
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام ...خخخخخخ یرین خانم بخونن ...عجب

    با سلام

    چرا خبرگان؟

    بروزیم تشریف بیاورید...

    یا حق

    پاسخ:
    سلام ...
    باسلام
    بااجرای مسابقه ای جدیدمنتظر حضورتون هستیم

    فقط جواب مسابقه روتاچهارشنبه به مااطلاع بدید

    انشاالله برنده ی تمامی مسابقه های  زندگیتان باشید
    پاسخ:
    سلام ...خدمت می رسم
  • آویزوووووووووووووووووووووووووون
  • سلام

    چن روزی نبودی...خواستم احوالتو بپرسم.

    الهی همیشه سلامت باشی

    پاسخ:
    سلام 
    شما هم سر زنده باشی
    سلام گلم.. شرمنده این کامنت ندا رو درست کن...!
    هنرمند من...!
    دلم برایت تنگ است خواهر!
    انشالله به زودی روی ماهت و ببینیم... دل شما هم حالش خوب شه!
    یاعلی