کلاسـ جبـــــــــــــــــــــــــــرانیـ

کلاسـ جبـــــــــــــــــــــــــــرانیـ

همیشهـ تنبلـ تهـ کلاسـ بودمـ
تو همهـ یـ کلاســـــــــــــــــــا
تو همهـ یـ درســــــــــــــــــــا
.
.
.
حتی تو کلاسـ عاشقیـ ...

پربیننده ترین مطالب

موش

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵ ق.ظ

یا غایة الآمال العارفین

سلام 

چند روز پیش تو منزل پدری ...موقعی که همه ی اعضای خانواده از بزرگ و کوچیک به مناسبت عید دور هم جمع بودن ، اتفاق جالبی افتاد که مثل زلزله همو رو تکون داد....از اون تکون دادنا که خانم ها رفتن رو میز و آقایون با هرچی که دستوشون بود در حال دویدن

یه کم حس فضولی رو کوک کنید تا براتون بگم ...

بله طبق معمول همیشه که خانم های خونه دور میز نهار خوری جمع بودن و کمیل جان گل گلاب هم کنارشون در حال گوش دادن به حرفای خاله زنکی ، چشمان عقابی و تیز بین کمیل یه طعمه رصد کرد ...طعمه ای در حد موش ...بعله موش ...از این موش کوچولو جیگرا 

تو اون لحظه خدا می دونه که چه چیزایی از ذهنم رد نشد ...ذهنیات کمیل:( آخ جون موش...اگه اینا بفهمن چه چقدر جیغ می زنن...چه جوری بگیرمش ...آره با جارو... بعد هم جنازه اش رو می ندازم رو میز تا جیغشون شون دربیاد...امشب رو بگو ، هیچکی تو پذیرایی نمی خوابه ، زیر کولر بدون دعوا مال خودم می شه ...خدا کنه همین یکی نباشه ، خو یه دونه هیجانش کمه ، ولی مطمئنم که دوتاست ، از اونجایی که کارشناس ارشد حیوانات هستم می دونم موشا هر جا برن جفت میرن...از همه مهم تر چه طوری به ددی و بقیه ثابت کنم موش دیدم)

خلاصه در همون یه لحظه تمام این افکار از ذهنم گذشت و خیلی خونسرد از جام بلند شدم و به سمت محل رویت موش رفتم و خواهر بزرگه رو خبر کردم که به ددی اطلاع بدن ...این حس شیشم خانم ها همیشه برام جای تامل و تدبر داره ...نمی دونم چه جوری فهمیدن و همه از روی صندلی ، بالای میز رفتند و گارد گرفتند ... تو چشمای من برق شیطنت موج می زد ، نگاشون کردم و پوز خند ...آرزو کردم رئیس خونه دیر برسه به محل جرم تا من موش رو بگیرم و یه جیغ بازاری اساسی راه بندازم اما ددی که همون رئیس خونه باشه خیلی زود اومد ، رئیس اول شروع کرد غر زدن به کسی که موش رو دیده که من باشم : خواب دیدی بچه (چون من کوچیک ترین عضوم همه بهم می گن بچه) خیالاتی شدی ...معاون رئیس که مادر مهربان تر از جان : اشتباه دیدی ...حتما سوسکی چیزی بوده...برادر بزرگ مشاور اعظم : نه بابا موش کجا بوده ...خواهر بزرگ استاد مصلحت اندیشی: تو از اون فاصله چه طور دیدی ؟ نه موش نبوده چشات دو دو زده حتما و من: شکــ ــلکـــْـ هـــ ـایِ هلـــ ـــــن

ولی من که مطمئنم ، تو رصد جانوارن ذره بینی اشتباه نمی کنم چه برسه به موش به اون بزرگی با اون دم دراز ...رفتم و پشتی ر انداختم دیدم نه نیست ، زیر فرش رو بالا زدم ،هه هه ...از اونجایی که توسط خانم های بالای میز که جمعا می شدن عروسا و نوه ها و غیره تشویق می شدم ، حس گربه بودن بهم دست داد ، شجاعتی شگرف از تشویق های جانانه...حسابی باد کرده بودم ، (من هم که خود شیفته)خدا منو ببخشه چه نقشه های شومی براشون داشتم

سرتون رو درد نیارم موش از اون فرش رویت شد و توسط برادر بزرگ با یه جاروی نسبتا بزرگ کشته شد و همه چی به حال اولیه برگشت و هیچ کس هم به روی خودش نیاورد که کمیل موش رو دیده ...همه از برادر بزرگ تشکر کردن ..بعله دیگه ...ما فقط متهم به خیالاتی بودن شدیم

تقریبا نیم ساعتی از حمله ی دشمن موزی نگذشته بود که جفتش برای انتقام سرو کله اش پیدا شد 

خانم ها : ججججججججججججججججججججججججججیغ

رئیس:شکــ ــلکـــْـ هـــ ـایِ هلـــ ـــــن

من:


پی نوشت: تو خونه همه می دونن که چشمان تیز من رد خور نداره ...یادمه منو صدا می کردن چغاله بادوم های سبز رنگ رو از نوک درخت رو براشون پیدا کنم ، ولی هیچکس تو اون لحظه حرف منو باور نکردن شاید چون اون لحظه به نفعشون نبود اون لحظه همه سرگرم خودشون بودن و حوصله ای برای گرفتنش نداشتن...به بعدش فکر نکردن...(حیف از این چشمای من که پای نت حروم می شه ..حیف)

پی نوشت: خدایا ...به کلامت ...به اسماءت ....به رزاقیت ... به ستاریت ...به خدایی اعتقاد دارم ولی چرا حرفت رو گوش نمی دوم ...چرا حرفت رو نمی پذیرم ...شاید فکر می کنم به نفعم نیست ...شاید مانع خوشی هامه شاید ...شاید ...چه بد بنده ای هستم {و من یتوکل علی الله فهو حسبه}طلاق /آیه ی 3

پی نوشت: از همه ی همسنگرا که تو این چند روز نبودم و کانال رو خالی نذاشتن تشکر می کنم دیر شده ولی عیدتون مبارک

بعدا نوشت: دیشب فیلم : هیس دخترها فریاد نمی زنن رو دیدم...دپرس شدیما ....جای حرف زیاد داره ، عمری باشه نقدش رو می ذارم


در پرتوی مهر ایزدی


نظرات (۴۹)

سلام
:)
خواهش میکنم
تصور میکنم تأملات یک انسان ارزشی برای نظر دادن نداره

پاسخ:
سلام ...
  • سعیده (ماندگار)
  • سلام.

    بلاگ من هم افتتاح شد.

    خوشحال میشم سر بزنید...


    و اینکه با افتخار لینک شدید...
    پاسخ:
    سلام با افتخار تمام دوست عزیز
    شما لینک هستی
    سلام کمیل جان!

    رسیدن به خیر....

    داشتم فک میکردم اگه موش رو مینداختی رو میز چه صحنه جالبی میشد! آی میخندیدیم.....

    خونه دلم رو همیشه بهش سر میزنم! ولی آپش یه حس و حال خاصی رو می طلبه ! اون حسه بیاد آپش میکنم.....
    پاسخ:
    سلام بلور جون!!!
    ممنون
    اگه می شد ی می شد!!! خودمم همین قصد رو داشتم ولی رئیس اومد و نمی شد ...اخه عقوبت داشت بلوری...
    اره باهات موافقم ...آپ خونه ی دل حال می خواد...یادت باشه تو به خونه ی دل من سر نمی زنی...گفتم بهت بگم حواسم هستا
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    بعد کلی خندیدن میرفتی حلالیت می طلبیدی!

    رئیس خونه ما هم اجازه این کارارو نمیده!

    نمیدونم چه گیریه!

    هم خونه دلت هم اون یکی ***** ******* رو هی میام که سر بزنم نمیشه، کاری پیش میاد....

    خوبی دیگه؟؟؟
    پاسخ:
    می خندیدم ...رئیس از دماغم در می اورد
    بهانه نیار...نمی شه یا نمی خوای؟!!!
    می خواستی یه کم تابل تر بنویسی ولله....مجبرو می کنی ادمو ویرایش کنم
    سلام
    :)

    از عکس موش حتی وحشت دارم
    شجاعت تون رو عشق است

    تشویق ایستاده ..
    پاسخ:
    سلام
     ممنون
    سلام
    زیاد ناراحت نباش اگه برای شما موش را باور نکردند برای من ببر را گفتن بچه گربه بوده ولی دور روز بعد فهمیدن ببر بوده

    بکجایی رفتیم چند سال قبل
    برای گشت زنی رفتم نزدیک کوه و برگشتم در حین برگشت ببری را دیدم با آرامش نگاهی بهم ا نداخت و رد شد و رفت بین کوهها از ترس خشکم زده بود چند دقیقه بعد رفتنش رفتم به دوستان گفتم همه  نخند کی بخند ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! از ماجرا گذشت تا دو روز بعد اخبار گفت همو حوالی یک قلاده ببر یافته اند !!!!!!!!!!!

    جای آقای اینانلو خالی بود از اون لحظات عکس میگرفت
    پاسخ:
    سلام ...ببر؟

    حتما خیلی خوشجل بود ...

    سلام.
    خیلی با حالی دختر.
    کلی خندیدم.
    پاسخ:
    سلام دوست جونم ..خیلی خوشحالم اینجایی 
    دلم برات یه کوشولو شده بود...

    باسلام

    دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، برای بچه های کنکوره و کسانی که در حال حاضر دارن انتخاب رشته می کنند و متأسفانه نمیشه با دروس حوزه تطبیق زد!

    اما حوزویا سطح 2 میتونن برای ادامه تحصیل و ورود به مقطع کارشناسی ارشد به این دانشگاه وارد بشن و بجای سطح 3 حوزه، مدرک ارشد این دانشگاه رو بگیرن.

    اگه حوزه میخونی، بهت بگم ایندانسگاه خوبه اما حوزه پر بارتره و همون حوزه ات رو ادامه بده.

    ضمنا

    دفعه بعد در موش گیری موفق باشی.

    حرفای آخر و آیه قرآن هم زیبا و خوب بود و کاربردی.

    و من الله توفیق

    یاعلی . . .

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از توضیحات...نمی خوام ولش کنم که
    موفق باشید
    یا زهرا
    سلام علیکم بر رفیق شجاع خودم
    بابا کارت درسته... البته از وقتی دزد گرفتی بهت ایمان آوردم!
    منم تا حالا دو تا موش و ضربه فنی کردم!!!
    خونه ی همسایمون قدیمی بود زد خرابش کرد که آسمون خراش دو طبقه بسازه، موشای خونش بی شخصیت بودن بی دعوت اومدن خونه ی ما...
    منم حالشونو گرفتم!
    از بچگی تو مدرسه هم که بودیم اگه احیانا ملخی - سوسکی - چیزی روئت میشد جامانده رو صدا میکردن (باد تو غبغب!)
    بذار منم یه نقطه ی تفاهم پیدا کنم دیگه همش که نمیشه شما زحمت بکشی... منم عاشق جک و جونورام!
    تا همین جند سال پیش همیشه بهار که میشد اردک میخریدم!
    یه ببعی هم داشتم اسمش سی سی بود!
    به جان خودم ما تو روستا زندگی نمیکنیم ها... اتفاقا citi center هستیم!

    الانم پرورش ماهی خیلی دوست دارم! ولی بابام اکواریوم نمیخره!
    بی خیال...
    خوشحالم که هستی!
    ندا اومده مشهد گویا... انشالله که تو هم به زودی قسمتت میشه.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام بر همزاد خودم ..بابا کارت درست 
    نکنه تو خود منی ؟!!!
    یادمه یه شیشه داشتم توش پر ملخ بود ...ملخای بیچاره ...تابستونا تو کار پروار جوجه ماشینی بودم ، از بس ملخ و سوسک و پشه به خوردشون می دادم یه ماهه می شدن خروس ...یکی از افتخاراتم اینه که یکی از خورس هام مار خورد ...شده بود زبان زد همه ی فامیل

    یه چی دیگه: من با اونایی که خیلی شبیه خودمم هستن خیلی حال نمی کنم ها!!! خخخخخخخخخخخ
    همیشه با ادمای مخالف خودم بیشتر حال می کنم

    خوش حال ندا!!!آه
  • رها پاک سرشت
  • سلام خیلی باحال بود.

    جالب هم=)

    یاعلی

    پاسخ:
    سلام 
    ممنون 
    یا زهرا
    سسسسسلام!

    جدیدا غلطای املاییت هم باحال شده!

    مجبرو..... ها ها ها،  تابل تر.... ها ها ها
    پاسخ:
    سلام ...هه هه خندیدم
    دومی که درسته  خخخخخخخخخخخخخخ
    تابل!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ای بابا... عجب تفاهماتی داریم!
    البته یه کم متفاوته این بار...
    آخه من با هم سن و سال خودم حال نمیکنم...
    یا بزرگتر ... یا کوچیکتر!
    اما دست بر قضا الان دو سه تا رفیق فابریک پیدا کردم که همه 68 هستن!
    خودم دارم از تعجب شاخ درمیارم!!!

    بچه که بودم (ابتدایی) میرفتم مسجد محل وسط حاج خانوما مینشستم!
    عشقم این بود که بعد از نماز باهام دست بدن... بعد من انگشت سبابه ی دست راستم و از پهنا ماچ کنم...!


    ای یادش به خیر...
    شب شمام به خیر...
    ننه جان کلافه هستن
    بعد از دو شب اومدم خونه! (بچه داریم تموم شد!)
     باس بخوابیم.
    یاعلی
    پاسخ:
    دقیقا منم با هم سن خودم  حال نمی کنم...نمی دونم دوستی من و تو شاید لطف امام هشتم باشه....:)
    کجا؟!!!!!! تازه داشتم می اومدم مهمونی!!!
  • سوخته دلان
  • سلام قشنگ نوشته بودین طوری بود که جذب نوشتتون شدم و تا آخرش رو خوندم
    شجاعتتون خوبه
    ولی در مورد سوکس هم صدق میکنه یااینطوریمیشین؟؟؟

    پاسخ:
    سلام ... نه سوسک نه
    سلام، یه پا سوپر من هستید، میگم مراقب چشمات باش، واقعا حیفه پای نت آب ازون بیاد.
    پاسخ:
    سلام ...
    الان یعنی تیریپ معصومیت از دست رفته برداشتی!؟
    یعنی تو نظر میذاشتی این بلاگفا نامردی میکرده!؟!؟

    یعنی باور کنم؟

    باشه باور میکنم!
    چون تا حالا شونصد تا پیام منم خورده!
    ای بابا... وقتی چیزی مجانیه همینه دیگه!
    بی خیال همین جا بجواب... میایم میخونیم!

    امام هشتم رو خوب اومدی... چون شدیدا آقا مهربون هستن و دوست دارن همه با هم چیــــــــــــــــــــــــــــی..............!
    مهربون باشن!

    شما کار داشتی، یه تک بنداز، بنده اساعه خدمت میرسم.
    راستی داشت یادم میرفت، آویزوووووووووووووووون برگشته،...
    نگفتم مشهده!!!!
    گویا به شمام التماس دعا دارن... ببخش دیگه کمیل جان، با این که نمیدونم چی بوده، ولی بگذر تا خدا ازت بگذره!
    التماس دعای مخصوص
    یا علی
    پاسخ:
    سلام دوست جون حامانده
    فکر کن این همه نظر دادم برای تو برای برو بچ ...هیش کدومش نرفته اصن اصاب نمونده واسم
    ای داد چقدر من نظر گذاشتم ...افسوس ..چقدر وقت نازنینم رو گذاشتن و هیچی به هیچی
    چیکار کنم نظراتم نمی ره؟

    می گم خسته نباشی یه وخت ...خودم گفتم آویزون اومده مشهد ها !!!
    آره برگشته به آغوش گرم نت ...یعنی الان آویزون اومده تو رو واسطه کنه واسه آشتی؟!!! نه بابا
    نچ مکشل ما ورای این حرفاست
    از طرف من ندا رو یه بوس  کن از اون مدلهای خودت
  • عاطفه دهقانی
  • سلام
    هیجان متنت خیلی خوب بود
    برا منم یک ماه پیش همچین اتفاقی افتاد ولی جفتش نیومد دیگه!
    من اهل یزدم دیار قنات و قنوت و قناعت
    شما اهل کجایی؟
    پاسخ:
    سلام ...مگه می شه ، شما جفتشو پیدا نکردی!!! 
    جدی می گی؟!!! من عاشق یزد و بناهاشم ...منم تهران زندگی می کنم شهر شلوغی و آلودگی و دود
  • آویزوووووووووووووووووووووووووون
  • من که خیالم راحته برا من هیچ نظری نزاشتی [گریه]

    جامانده ورا یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    یکی به داد آویزووووووووووووووووووووووون برسه...

    پاسخ:
    اولا سلام ...اون موقع ها که اشتی بودیم سلام زیاد می کردی!!!
    دوما بله ندادم خودت هم می دونی چرا!!!
    سوما اگه از خودم می پرسیدی  بهت می گفتم  ورا یعنی چی!!!
    چهارم برو تو وب خودت کمک بخواه ، انقدر هستن که به دادت برسن!!!
    پنجما اوم!!!قهر
    من به شدت از هرگونه خزنده و دونده و جهنده و پرنده می ترسم :/
    پاسخ:
    چرا؟!!!
    پرنده که خیلی خوشمله ...طوطی ...مرغ عشق !!!قلب
    سلام برادر بزرگوار .تقصیر بعضی از مسئولین بی کفایته دیگه. اومدن مرقد ابولولوء رو بستن اینا هم فک کردن خبریه.
    فقط انشاالله حضرت صاحب تشریف بیارن
    حق با علی ست
    پاسخ:
    سلام ..نمی دونستم 
    با جارو کشته شد ؟ چه راحت من یه بار بچه بودم پدر گرامی میخاستن موش بکشن چند ساعتی درگیر بودن ...
    چه هیجانی داشته ولی ...
    کاش تو مهمونیای ماهم موش بیاد :)
    پاسخ:
    هه اره خعلی باحاله ..کلا از تحول خوشم میاد اونم از این مدلاشف همه یه هو تکون می خورن
    سلام صاحابش
    آویزووووون جان ورا یعنی خیلی بالاتر ... خیلی عمیق تر ... خیلی بزرگتر!!!
    یعنی مشکلتون با پادرمیونی من حل نمیشه!
    بیا ماچش کن بره پی کارش دیگه!


    راستی ساعت 6 با ندا قرار گذاشتم پاس ساعت آفتابی.
    چشم همون اول کار یه اچ مخصوص سفارشی از طرف تو میچسبونم بر لپش!
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    البته خدا قبول کنه روزه ام... تفی نمونده برام خواهر!
    گزارش دیدار امروز رو شب برات میفرستم
    یاعلی

    پاسخ:
    سلام راست می گی؟
    خوش به حالش و خوش به حالت
    فایده نداره ...بدون تف نمی چسبه که ، می گم روزه تون ریا نشده باشه احیانا 
    خیلی سلام منو بهش برسون
    منتظر گزارش هستم.خخخخخخخخخ
    سلام علیکم
    موش همونی که نیش داره!!!
    چند وقته هرچی فکر میکنم میبینم مصداق این ایه هستم:
    <نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَکْفُرُ بِبَعْضٍ>

    پاسخ:
    سلام...
  • فرشته ابراهیمی
  • وااااااای خیلی جالب بود
    پاسخ:
    وااااای مرسی
  • چریک جامانده
  • سلام

    عیدتون مبارک همیشه بلاگفا واستون مشکل داره ها عجب شیطونی هستی کمیل جان

    هرچند که منم مثل خودتم

    پاسخ:
    سلام 
    نمی دونم این بلاگفا چه پدر کشتگی داره با من
    باید اون شونصدتا وب دیگه ام بیارم بیان ...ولی حیف بیان بیشتر از دو تا رو اجازه نمی ده
    ممنون دوست چریکم:)

  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    واقعا شما دارین اینجا حیف میشین!:)
    جالب بود.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام ...آره واقعا!!!  :))
    اول بگم هوریاااااااااااااااا بالاخره وبت برام باز شد!(:

    دوما من که از هفت دولت آزادم و از فردا آزادتر خدا رو شکر!واسه کامنتا و بلاگفا میگم!

    زیر سایه خدا باشید.(:
    پاسخ:
    به به منور فرمودی مهتاب خانم !!!
    می گفتی گاوی گوسفندی چیزی می زدیم براتون
    ممنون از لطف بی اندازت :)
    یا زهرا
    سلام علیکم و رحمة الله
    اقا جات خالی... شونصد بار یادت کردیم!
    عجب دختر ماهی بود این ندا.... عین شما!
    رفتیم دار الحجه... نماز شب رو هم خوندیم... افطار هم کردیم...
    بهش گفتم کمیل زیارت مخصوصه دوست داره براش بخونی روبروی پنجره فولاد....
    وقتی از هم خداحافظی میکردیم گفت الان میرم سفارشی برای کمیل زیارتنامه میخونم.
    دو تا جمله حرف میزدیم، یکیش میرسید به تو!
    چی کار کردی با ما دختر!؟

    ندا تسبیحش و داد به من... گفت رفتی کربلا با خودت ببر تا یادم کنی!
    خیلی مهربون بود... از اینا که دوست داری خواهرت باشن!

    انشالله به زودی برم مثل این پست و برای ندا بذارم!
    با کمی تفاوت... (نیشخند محجوبانه)
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام ...وای چه زیبا ...اشک و لبخند تو چهره ام آمیخته شده ...خدایی خیلی ماهه ندا
    دست گلت درد نکنه بابت زیارت مخصوصه 
    امروز اومدم به ندا بزنگم کلا گوشی ام خاموش شد ..نیست شارژرش هم کم یابه مهمونی بودم نتونستم شارژر گیر بیارم 
    اگه دیدیش بهش بگو ...سلام منو مخصوص برسون
    یازهرا
    سلام
    +با مطلب جدیدی بروز شدیم
    *مشتاق نظراتون*
    پاسخ:
    سلام چشم
    سلام کمیل جان.....
    پاسخ:
    علیک سلام بلوری!!!
    خوبی؟
    من که زودتر از تو اومدم....

    چه خبرا؟؟
    +لینک شدید
    یاعلی
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلام

    بـوی ِ نـاب ِ بهشـت می دهـد همـهٔ نام های ِ قشـنگ ِتـو

    می گذارمشان روی ِ زخــم های ِ د ِ لَ م ..

    گفته بودی اَلجَبّـار

    یعنی کسی که جُبران می کند همـهٔ شکستگی هایِ د ِ لَ ت را

    گفته بودی اَلمُصَـوِّر

    یعنی کسی که از نُـو می سازد

    همـهٔ آنچه را ویـران شده است درون ِ د ِ لَ ت

    گفته بودی الشّافـی

    یعنی کسی که شفا می دهد تمـام ِ زخم هایِ عمیق و نا علاج را

    هوای ِ دلـم سبک می شود با زمزمـهٔ نام هایِ زیبایت

    نَفـَس میـکِشَم در هوایِ مهـربانی هـایِ نابت ...
    بروزمــــــ
    یازهرا کربــــ بلا انشاالله

    پاسخ:
    سلام 
    ممنون خیلی زیبا بود
  • کنیز حضرت مادر سلام الله علیها
  • سلام
    عالی نوشتین فقط بهتر بود که اسم خاطره رو نمیذاشتین "موش" که خیلی زود تابلو نشه چی دیدین :)
    پاسخ:
    سلام 
    در اون حد نمی خواستم هیجانی باشه 
    ممنون

    سلام

     

    پی نوشتتون عالی بود اما داستانتون رو خوشم نیومد!

    قدیما بهتر می نوشتید منتظر نقدها و نوشته های خوبتون هستم.

    یا علی مدد.

    پاسخ:
    سلام ..داستان نبود که واقعیت داشت
    اینم یه نظره دیگه ..ولی من کلا از نقد خشک و خالی و مقاله نیستم ..گاهی گریزی زده بشه هم بد نیست
    ممنون
    سلام.بسیارزیبا بود.مخصوصا شما انقدر با هیجان تعریف کردین...

    عجیب است که پس از گذشت یک دقیقه به پزشکی اعتماد می کنیم

    بعد از گذشت چند ساعت به کلاهبرداری !

    بعد از چند روز به دوستی

    بعد از چند ماه به همکاری

    بعد از چند سال به همسایه ای

    اما بعد از یک عمر به خدا اعتماد نمی کنیم . . .


    پاسخ:
    سلام ممنون
    بله کاملا حق باتوئه :(

     سرباز با کمال غرور و خودپسندی پاسخ می دهد «تا آنجا که قدمم بگذارم»

     و با پوتینش به زمین می کوبد! .


    سلام؛
    قلم و بیان و توصیفتون اینقدر عالیه، که آدم فکر میکنه فیلمشو داره تماشا میکنه.
    دمتون گرم...
    پاسخ:
    سلام ممنون ...فقط خواهشا بلیطتون رو دم در تحویل بدید:)

  • میلاد علیدوست
  • باسلام با موضوع نقد عقل فلسفی در خدمتیم
    تشریف بیارید
    پاسخ:
    سلام...
  • المرأة الریحانه
  • سلام
    ممنون از حضورتون
    وبلاگ خوبی دارین
    باز سر میزنم؛
    انشاالله...
    پاسخ:
    سلام 
    و همچنین ممنون از شما
    خوشحال می شم در خدمتت باشم
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    پنجمین جلسه ی منبر مجازی با حضور استاد عالیقدر آیت الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.
    منتظر حضور شما هستم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام ...ممنون
  • یک پسر مجرد
  • سلام
    اون مشکلی که برای بلاگفا گفتید انگار برای سایرین هم رخ داده بود/
    بلاگفا اصن دیگه به درد نمیخوره، فقط برای مبتدی ها خوبه.
    پاسخ:
    سلام ..نه در این حد 
    یبیشتر دوستان وب نویس حرفه ای و اهل قلم من تو بلاگفا سنگر دارن
    ممنون
    والا غیبت نباشه
    منم با این بلاگفا مشکل دارم یه مدت اصلا به من اجازه ارسال پیام برای دوستام رو نمیداد
    اونموقع که تو بلاگفا هم بودیم پیام دوستامو میخورد مام مجبور شدیم بار و بنه مون رو جمع کنیم و بیایم بیان که الحق راضی هستیم ازین کوچ
    پاسخ:
    نه غیبت چرا خواهر ...حقیقنه دیگه
    انصافا بلاگ بیان چیزه دیگه ای

    سلام
    جالب بود...

    همیشه همینه حرف کوچکتر خونه رو باور نمیکنن... موقعی هم که ثابت بشه به روی مبارک نمیارن که کی گقته

    پاسخ:
    سلام آره دیگه کوچیکترا مظلوم واقع می شن :(
  • آویزوووووووووووووووووووووووووون
  • سلام ..چطوری؟

    توصیه هات اعمال شدن

    برام دعا کن

    یا زهرا

    پاسخ:
    سلام ..ممنون الحمدلله 
    خدارو شکر
  • خانم چادری
  • سلام
    نمیشد بی سرو صدا آروم موشِ بدبخت رو به در خروجی راهنمایی میکردی تا کشته نشه؟ بیچاره حیوان :(

    پاسخ:
    سلام ..حتما موش هم به راهنمایی من گوش می داد...ولی واسه کشته شدنش افسوس خوردم:(
    سلام
    خیلی خوب بود. کلی خندیدیم.
    از درباره وبلاگتون هم خیلی خوشم اومد. کا قلم خوبی دارد. با اجازه وبلاگتون رو لینک می کنم. خوشحال میشم شما هم ر بزنید.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام ممنون از لطف شما 
    شما هم لینکی
    یا زهرا
    سلام وبتون خیلی باحاله...اجازه لینکتون رو دارم عایا؟؟؟
    پاسخ:
    سلام بفرمایید
    ممنون ازحضورتون ونظرلطفتون...لینک شدی دوست عزیز موفق باشی درپناه حق یا علی
    پاسخ:
    ممنون شما هم لینک شدی
    سلام
    چه باحال..پس شما اون موش دومی رو هم نگرفتی...
    پوران درخشنده افکار فمنیستی داره و تو تمام فیلم هایی که درست میکنه ردپایی از این افکارش هست من هنوز این فیلم رو ندیدم ولی موضوعش رو شنیدم حتما نقدش رو بذارین.
    یا مهدی
    پاسخ:
    سلام ...نه مش دومی رو هم گرفتیم ...مگه رئیس می ذاره کسی از دستش در بره
    بله..کمی تا حدودی ابری موافقم ...افکار فمنیستی تو فیلم های درخشنده وجود داره
    ممنون از این که اومدی